Korona-ajan puistonäyttely Ystävyydenpuistossa

Hämeenlinnan Seudun Taideyhdistyksen jäsenjärjestöt järjestivät pop-up näyttelyn Hämeenlinnan Ystävyydenpuistossa 15.4-30.4.2020. Näyttelyaikaa jatkettiin 15.5.2020 asti myönteisen kiinnostuksen takia.

Näyttelyyn osallistui 6 taiteilijaa ja teoksia oli useampia/taiteilija. Näyttely muuttui päivittäin, teoksia lisättiin ja niitä siirreltiin. Näin näyttelyyn saatiin joka päivä uutta ilmettä.
Hämeen Sanomat julkaisi artikkelin ja videon tapahtumasya 18.4.2020.
Näyttely oli erittäin pidetty ja sai paljon positiivista palautetta puiston käyttäjiltä, varsinkin vanhemmalta väestöltä, jotka koronatilanteen takia ulkoilivat puistossa päivittäin.

Puheenjohtaja vaihtuu!

Hämeenlinnan Seudun Taideyhdistystä 10 vuoden ajan luotsannut Heikki Kilpeläinen jättää tehtävänsä vuoden vaihteessa ja siirtyy syyskokouksen 25.11.2018 vahvistamalla päätöksellä toiseksi yhdistyksemme toiminnantarkastajista. Uudeksi puheenjohtajaksi on syyskokouksessa valittu Timo Koivu, monella rintamalla ansioitunut kulttuurin monitoimimies, jonka esittelemme tarkemmin joulukuussa näillä sivuilla.

Syyskokous oli kokonaisuudessaan varsin erityinen ja lämmin tunnelmaltaan, sillä esityslistan ulkopuolelta sen keskeytti kaksi tunnepitoista tapahtumaa: Heikin kuoroveljet Hämeenlinnan Mieskuoron senioreista ilmestyivät laulamaan Heikin ilmoitettua erostaan. Samassa yhteydessä Heikille ojennettiin läksiäiskirja, jonka tiedotustiimi oli kaikessa hiljaisuudessa hänelle puuhastellut. Katsele kirjaa täällä.

Toinen keskeytys tuli kohdassa muut asiat, kun toiminnantarkastajan tehtävänsä jättävä Maila Perälahti hallituksen esityksestä päätettiin kutsua yhdistyksen kunniajäseneksi. Yhdistyksen tiedottajana aiemmin toiminut toimittaja Maija Kauppinen piti Mailalle puheen ja kokous luovutti hänelle kunniakirjan. Lisää aiheesta Kuukauden Juttu -sivulla.

Heikki luovuttaa lapsenlapsensa tekemän puheenjohtajan nuijan seuraajalleen Timolle, joka lupaa pitää siitä hyvää huolta.

Heikki on tässä yhteydessä pyytänyt välittämään lämpimät kiitoksensa koko jäsenistölle.

Jos et vielä ole käynyt uudessa minigalleriassa, jonka tiloissa voit nauttia sekä kahvilapalveluista että taiteesta ja saada ammattitaitoisen, nopean, edullisen kehystyksen kaikelle, mitä ikinä keksit haluavasi kehyksiin, niin piipahda tutustumassa jo tänään Viipurintie 4:ssä.

Ohjelmalippuja myydään Raatihuoneen aulassa alkaen tunti ennen konserttia. Aikuiset 20 € ja alle 12 v lapset 10 €. Väliaikakahvit voi nauttia Raatihuoneen alakerrassa.

Taideyhdistyksen ja jäsenyhdistystemme jäsenille ystävineen liput à 29 €. Lippuja on rajoitettu määrä, varaa siksi omasi pian, ehdottomasti viimeistään 25.10. Anita Ojaselta sähköpostitse ojanen.anita@gmail.com. tai p. 050 913 5065 (iltaisin). Liput maksetaan Taideyhdistyksen tilille FI94 5680 0020 2517 95, saaja Hämeenlinnan Seudun Taideyhdistys, viite 2 01825. HUOM! Maksa vasta, kun olet saanut Anitalta varausvahvistuksen. Liput saat teatterin aulassa. Väliaikatarjoilu ei kuulu hintaan, mutta sen voit varata etukäteen sähköpostilla isohuvilamyynti@kanresta.fi tai puhelimitse 045 120 4501, ma-pe 9-15.

LUE MYÖS MAIJA KAUPPISEN TEKEMÄ HANNU HUUSKAN HAASTATTELU: "KUUKAUDEN JUTTU"

Konserttiin koko perheen voimin!

Nyt hieno valokuvanäyttely Hämeenlinnan pääkirjastossa!

Katso syksyn Kulttuurimatkan ohjelma kohdasta
Uutiset/matkaohjelma!

Taideyhdistyksen 70-vuotisjuhlien kuvia Kuvagalleriassa!

Lisää kuvia tämän linkin takana

Tervetuloa uusille kotisivuillemme!

Hämeenlinnan Seudun Taideyhdistys juhlii 70-vuotista taivaltaan koko vuoden 2018. Pääjuhla oli Hämeenlinnan Raatihuoneella 18.3. Siitä on tulossa kuvareportaasi pikapuoliin.Juhlavuoden teemaksi olemme valinneet AISTIT, sillä niiden kautta me ihmiset elämää hahmotamme eikä sellaista elämystä olekaan, joka ei omalla tavallaan aina koskettaisi kaikkia aistejamme.On ihmisiä, joita kutsutaan synesteetikoiksi. He saattavat nähdä kuulemiaan ääniä väreinä, tuntea äänteitä makuina tai tehdä laskutoimituksia kokemassaan kolmiulot-teisessa tilassa.Ei silti tarvitse olla synesteetikko kokeakseen kauneutta moniaistisesti. Kun sanomme, että maalaus, valokuva, musiikki, runo, tanssi, teatteri tai muu taide “koskettaa” meitä, se saattaa oikeasti tuntua myös iholla. Kun jokin väri on herkullinen, se assosioi ravintoon, ihmisen elämää välittömästi ylläpitävään energialähteeseen. Elääksemme täysipainoi-sesti me tarvitsemme muutakin kuin ruokaa, juomaa, lämpöä ja suojaa.Parhaimmillaan taide on elämää ylläpitävä voima. Se toimii niin taiteen tekijälle kuin kokijalle. Viime vuosi antoi meille uusia eväitä yhteistyöhön Taidehaaste-tapahtumassa. Toivommekin jäsenyhdistysten ja eri taidemuotojen hedelmällisen dialogin jatkuvan ja vahvistuvan. Se elähdyttää ja virkistää paitsi meitä itseämme, myös koko Hämeenlinnan seudun kulttuurielämää. Siitä on hyvä aloittaa seuraavat 70 vuotta.

Tutustu upeaan juhlalehteemme!

Taideyhdistyksen perinteinen, viime vuosina noin viiden vuoden välein ilmestynyt lehti luotaa kulttuurin ilmiöitä sekä paikallisten taiteen tekijöiden ja taideyleisön mielenmaisemaa kulloisenakin ilmestymisen ajankohtana. Juuri nyt elämme mielenkiintoista vuorovaikutuksen ja yhteistyön aikaa, jonka vaikutukset toivon mukaan kantavat meidät aivan uusiin aikaansaannoksiin paikallisen kulttuurin saralla. Tämä ilmestymisjärjestyksessä 11. KATUPEILI-lehtemme aavistelee jo tulevaa, vaikka julkaisimmekin sen yhdistyksen 70-vuotisen historian juhlistamiseksi. KATUPEILIä myyvät GalleriaKONE Verkatehtaalla ja Suomalainen Kirjakauppa Goodmanissa. Sitä on myös saatavana suoraan yhdistykseltämme. Ota yhteys sähköpostilla ja tilaa oma kappaleesi. Lehti on 40-sivuinen ja sen hinta on 10 euroa.